Jak przygotować się do treningu?

Moda na aktywność fizyczną wkroczyła w nasze szeregi z przysłowiowym przytupem. Obecnie spora część ludzi ćwiczy i to niezależnie od wieku. Sport jest tak samo popularny wśród osób młodych jak i tych dojrzałych. I bardzo dobrze, bo jest to najlepszy sposób na dobre zdrowie i doskonałe samopoczucie. Aby jednak treningi były bezpieczne, należy wiedzieć, jak się do nich odpowiednio przygotować.

Dobra rozgrzewka to absolutna podstawa

Kontuzje to w sporcie rzecz bardzo powszechna. Czasami powoduje je zwyczajny pech, innym razem są skutkiem nieodpowiedniego przygotowania do aktywności fizycznej. Przed każdym treningiem, niezależnie od tego jak długo będzie trwał i jak bardzo będzie intensywny należy przeprowadzić rozgrzewkę. Dziesięć minut to absolutne minimum potrzebne do tego, aby mięśnie mogły się rozgrzać. Planując bieganie czy jazdę na rowerze należy pamiętać o tym, aby dobrze rozgrzać wszystkie partie ciała, a nie tylko nogi – dobra rozgrzewka zapobiegnie kontuzjom.

Odpowiednie nawodnienie podczas treningu

Trenując w upalne dni, zwłaszcza na świeżym powietrzu, należy pamiętać o regularnym nawadnianiu organizmu. Intensywny wysiłek fizyczny połączony z wysokimi temperaturami to najkrótsza droga do odwodnienia. Nie ma co czekać, aż przed oczami pojawią się mroczki czy zacznie się kręcić w głowie. Co jakiś czas warto sięgnąć po butelkę z wodą czy napojem izotonicznym i małymi łyczkami uzupełniać niedobór wody. Odpowiednie nawodnienie sprawi, że trening będzie o wiele bardziej efektywny.

Share

Dodaj komentarz