marketing internetowy

Poznajemy najbardziej popularne narzędzia do e-marketingu

W ramach marketingu internetowego zawiera się szereg działań, które pozwalają na promowanie i pozycjonowanie firmy oraz jej produktów i usług. W artykule przyjrzymy się najbardziej popularnym narzędziom wykorzystywanym w reklamie internetowej.

Marketing internetowy – podstawą jest dobra widoczność

Aby marketing internetowy pozwalał na skuteczne promowanie naszej firmy, konieczne jest w pierwszej kolejności zadbanie o naszą widoczność w sieci. Absolutną podstawą jest założenie witryny internetowej, która będzie promować naszą działalność. Ta jednak musi być odpowiednio skonstruowana, aby została zauważona zarówno przez boty wyszukiwarki, jak i oczywiście samych internautów. Gdy już taką witrynę posiadamy nie powinniśmy spoczywać na przysłowiowych „laurach”. Nasza praca dopiero się zaczyna. Wśród najbardziej popularnych narzędzi marketingu internetowego znajduje się obecnie pozycjonowanie. Dzięki niemu nasza witryna zyskuje lepszą „pozycję” w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki, co pozwala na zwiększenie liczby internautów, która decyduje się na wejście na nią i ostatecznie skorzystanie z naszych usług.

marketing internetowy

Pozycjonowanie strony jest szalenie ważne. Gdy ta nie będzie widoczna dla naszych potencjalnych klientów, to szansa na sprzedaż usług jest bliska zeru. Każdy przedsiębiorca decydujący się na reklamę w sieci powinien zatem w pierwszej kolejności zadbać o odpowiednie umiejscowienie witryny w wyszukiwarce.

E-mail marketing – docieranie do zainteresowanych

E-mail marketing jest przez wielu traktowany jak nic więcej jak zwyczajny SPAM. Niestety liczba otwartych i przeczytanych maili przez nawet docelową grupę odbiorców jest niezwykle niski. Specjaliści od marketingu internetowego prześcigają się w tworzeniu takich wiadomości mailowych, które zachęcą odbiorców do ich otwarcia i oczywiście skorzystania z usług danej firmy. Skuteczność tej formy marketingu internetowego jest niska, jednak ze względu na jej niewielkie koszty i fakt, że odsetek klientów decyduje się na skorzystanie z ofert proponowanych w mailach sprawia, że e-mail marketing jest nadal popularnym narzędziem reklamowym w internecie. W dłuższej perspektywie pozwala on na budowanie długofalowej relacji z klientem i wpływa na wzbudzenie zaufania do firmy.

Google AdWords – „król” PPC

Google AdWords jest jedną z najbardziej popularnych metod marketingu internetowego, która opiera się na wyświetlaniu linków sponsorowanych dla ściśle określonej grupy odbiorców w czołowych miejscach w wyszukiwarce i stronach partnerskich Google.

Mimo, że Google AdWords nie należy do najtańszej formy reklamy w sieci, to jednak pozwala na uzyskanie natychmiastowej widoczności dla potencjalnie zainteresowanej grupy, a także budowanie świadomości klientów i zaufania względem marki. Klikalność na linki reklamowe nie jest duża jednak fakt, że pozostają one widoczne dla internautów sprawia, że firma zyskuje na rozpoznawalności i użytkownicy sieci z czasem decydują się na skorzystanie z produktów marki, której nazwę już kojarzą.

Share

Dodaj komentarz