Sport i ciąża – na co uważać?

Zarówno ciąża jak i okres połogu to czas dla kobiety zarazem piękny jak i trudny. Z jednej strony pojawia się radość z nowego życia rozwijającego się w łonie, z drugiej zaś ciało kobiety znacznie się wówczas zmienia, co czasem jest trudne do zaakceptowania. Problem z tym mają zwłaszcza kobiety, które wcześniej były bardzo aktywne i miały idealną sylwetkę. Warto pamiętać, że ciąża wcale nie wyklucza aktywności fizycznej. Sport w ciąży jest jak najbardziej możliwy – oczywiście zawsze po konsultacji z lekarzem.

Kiedy w ciąży można ćwiczyć?

Przez pierwsze tygodnie ciąży kobieta często nawet nie wie, że nosi w sobie nowe życie. Jeżeli ciąża nie jest zagrożone i nie występują żadne komplikacje, to zasadniczo przez dziewięć miesięcy można wykonywać ćwiczenia w ciąży. Ich rodzaj i intensywność musi być jednak dopasowany do stopnia zaawansowania ciąży. Na inną aktywność będą sobie mogły pozwolić panie, które jeszcze przed zajściem w ciążę uprawiały sport, a na inną kobiety do tej pory mało aktywne.

Jakie ćwiczenia w ciąży będą bezpieczne

Jeżeli ciąża jest patologiczna, to z pewnością żadne ćwiczenia nie będą bezpieczne. Natomiast jeżeli maluch rozwija się prawidłowo, to wachlarz możliwości jest bardzo szeroki. W pierwszych tygodniach można jeszcze biegać i jeździć na rowerze. Kolejne dwa trymestry powinny cechować się mniejszą intensywnością ćwiczeń. Sprawdzi się wówczas joga czy też pływanie. Ciąża to nie choroba, a sport w ciąży to dawka endorfin, które rewelacyjnie wpłyną na huśtawki nastroju.

Share

Dodaj komentarz