Sport i ciąża – na co uważać?

Sport i ciąża – na co uważać?

Zarówno ciąża jak i okres połogu to czas dla kobiety zarazem piękny jak i trudny. Z jednej strony pojawia się radość z nowego życia rozwijającego się w łonie, z drugiej zaś ciało kobiety znacznie się wówczas zmienia, co czasem jest trudne do zaakceptowania. Problem z tym mają zwłaszcza kobiety, które wcześniej były bardzo aktywne i miały idealną sylwetkę. Warto pamiętać, że ciąża wcale nie wyklucza aktywności fizycznej. Sport w ciąży jest jak najbardziej możliwy – oczywiście zawsze po konsultacji z lekarzem.

Kiedy w ciąży można ćwiczyć?

Przez pierwsze tygodnie ciąży kobieta często nawet nie wie, że nosi w sobie nowe życie. Jeżeli ciąża nie jest zagrożone i nie występują żadne komplikacje, to zasadniczo przez dziewięć miesięcy można wykonywać ćwiczenia w ciąży. Ich rodzaj i intensywność musi być jednak dopasowany do stopnia zaawansowania ciąży. Na inną aktywność będą sobie mogły pozwolić panie, które jeszcze przed zajściem w ciążę uprawiały sport, a na inną kobiety do tej pory mało aktywne.

Jakie ćwiczenia w ciąży będą bezpieczne

Jeżeli ciąża jest patologiczna, to z pewnością żadne ćwiczenia nie będą bezpieczne. Natomiast jeżeli maluch rozwija się prawidłowo, to wachlarz możliwości jest bardzo szeroki. W pierwszych tygodniach można jeszcze biegać i jeździć na rowerze. Kolejne dwa trymestry powinny cechować się mniejszą intensywnością ćwiczeń. Sprawdzi się wówczas joga czy też pływanie. Tu akurat warto zauważyć, że wybór odpowiednich akcesoriów do ćwiczeń jest podstawą bezpieczeństwa. Na przykład, profesjonalne maty do ćwiczeń chronią ciało kobiety podczas treningu oraz zapewniają  izolację od podłoża.

Ciąża to nie choroba, a sport w ciąży to dawka endorfin, które rewelacyjnie wpłyną na huśtawki nastroju. Miłego treningu!

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.