piłka rehabilitacyjna

Jaką piłkę do ćwiczeń wybrać?

Coraz więcej osób przywiązuje uwagę do zdrowego trybu życia oraz posiadanej sylwetki. Jest wiele sposobów do utrzymania dobrej formy, jednym z nich jest trening z piłkami.

Piłka do ćwiczeń to jeden z najpopularniejszych przyrządów do realizowania jednostek treningowych. Jej zaletą jest duża uniwersalność oraz możliwość wykonywania różnorodnych form treningowych. Dzięki niej możemy wykonywać praktycznie nielimitowaną ilość ćwiczeń. Jest to idealne rozwiązanie dla osób, które nie posiadają większych środków finansowych lub czasu by ćwiczyć na siłowni, a chcą zadbać o swoją sylwetkę. Ćwiczenia w domu to zdecydowanie najtańsza i najbardziej oszczędzająca czas forma treningu. Jednym z przyrządów, jakie powinny posiadać osoby ćwiczące w domu są piłki do ćwiczeń.

Piłka rehabilitacyjna

To produkt o szerokim zastosowaniu nie tylko w dziedzinie sportu, ale przede wszystkim w medycynie. Dzięki niej możemy wykonywać wiele ćwiczeń pomagających wzmocnić mięśnie, ścięgna i stawy, a dodatkowo ćwiczyć równowagę. Trening z piłką rehabilitacyjną podnosi wytrzymałość mięśni oraz pozwala na aktywację mięśni głębokich. Doskonale sprawdza się podczas rehabilitacji, głównie kręgosłupa i stawów oraz podczas ćwiczeń korygujących wady postawy. Piłka rehabilitacyjna powinna stanowić podstawowe wyposażenie każdej siłowni, być stosowana przez sportowców podczas zajęć fitness oraz kobiety w ciąży.

Piłka do siedzenia

Polecana jako zdrowsza alternatywa foteli biurowych, czy tradycyjnych krzeseł. Poprzez swoją niestabilność wymusza pracę mięśni pleców i ciągłe balansowanie ciałem podczas siedzenia. To idealne rozwiązanie dla osób spędzających wiele godzin w pozycji siedzącej. Piłka do siedzenia mniej obciąża kręgosłup i stanowi aktywny sposób siedzenia, co stanowi wiele korzyści dla naszego zdrowia.

piłka do siedzenia

Piłka do skakania

Pozytywnie wpływa na zdrowie zapewnia dobra kondycję, dostarczając przy tym rozrywki. Ćwiczenia za pomocą takiej piłki wzmacniają mięśnie całego ciała oraz koordynację wzorkowo-ruchową. Skoki na piłce uczą utrzymywania równowagi oraz zmuszają do utrzymania prawidłowej postawy ciała.

Jaką piłkę wybrać?

Wszystko zależy od tego, co czego piłka gimnastyczna jest nam potrzebna. Kupując piłkę należy odpowiednio dobrać jej średnicę w stosunku do swojego wzrostu:

    45 cm – wzrost mniej niż 150 cm

    55 cm – wzrost 150-165 cm

    65 cm – wzrost 165-175 cm

    75 cm – wzrost 175-185 cm

    85 cm – wzrost więcej niż 185 cm

Podczas zakupu warto wybrać rozwiązania proponowane przez sprawdzonych producentów sprzętu medycznego lub sportowego. Piłka powinna zapewnić nam przede wszystkim bezpieczeństwo oraz wytrzymałość. Ćwiczenia z piłką na brzuch, czy kręgosłup zmniejszają stres, poprawiają samopoczucie oraz wpływają korzystnie na zwiększenie siły. Piłki do ćwiczeń polecane są praktycznie każdemu. Zarówno tym prowadzącym już sportowy tryb życia oraz takim, którzy chcą zgubić zbędne kilogramy.

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.