sałatka kuskus

Czym jest kuskus, właściwości i przygotowanie

Kuskus to tradycyjny produkt spożywczy przypominający makaron i kaszę połączone w jedno. Wywodzi się z kuchni krajów północno-zachodniej Afryki. Kuskus ma postać okrągłych ziaren o średnicy 1 mm. W dawnych czasach kasza była traktowana jako materiał odpadowy podczas mielenia pszenicy. Tradycyjnie do dnia dzisiejszego w Maroku kuskus wykonuje się poprzez rozbijanie zmielonych ziaren pszenicy z wodą i solą, tworząc małe granulki, a następnie gotuje się je na parze. Dziś jednak kuskus możemy zakupić również w gotowej formie prosto ze sklepu.

Gotowa kasza kuskus od Melvit

Kuskus jak już wspomniano uzyskuje się poprzez zmieszanie mąki pszennej, wody oraz dodatków. Zyskaną w ten sposób masę przesiewa się przez sito do otrzymania odpowiednich rozmiarów granulek. Następnie uzyskane ziarenka podgotowuje się w parze wodnej, a na końcu suszy. Jeżeli cenimy sobie bardziej intensywny smak warto wybierać grubsze ziarna odmiany kaszy kuskus produkowane z pełnoziarnistej mąki lub mąki orkiszowej. W ten sposób pozyskamy mnóstwo dobroczynnych składników mineralnych dla naszego organizmu.

Kasza kuskus jest doskonałym dodatkiem do obiadu, który dostarcza bardzo dużo roślinnego białka, a także witamin i minerałów.

Kasza kuskus a dieta odchudzająca

Każda osoba która pragnie schudnąć przygotowuje sobie odpowiednie jadłospisy dostosowane do indywidualnych zapotrzebowań organizmu. W takim jadłospisie powinna pojawić się kasza kuskus ponieważ w szklance ugotowanej kaszy jest zaledwie 176kcal. Co więcej kuskus nie zawiera tłuszczu, sodu oraz cholesterolu za to jest sporo białka oraz błonnika w szczególności gdy wybierzemy pełnoziarnisty produkt. Osoby pragnące schudnąć powinny także wiedzieć, że kuskus posiada niski indeks glikemiczny. Te wszystkie zalety sprawiają, ze kuskus z łatwością zaspokaja głód nie obciążając metabolizmu.

Nie wolno również zapomnieć o szeregu witamin takich jak B1, B2, B3 i kwas foliowy czyli kompleksowy skład regulujący prawidłowe funkcjonowanie procesów przemiany materii, układu mięśniowego oraz nerwowego.

Kasza kuskus jako doskonałe źródło selenu

Selen to śladowy pierwiastek występujący w bardzo niewielu pokarmach. Niemniej jednak można go znaleźć właśnie w kaszy kuskus, jego antyoksydacyjne właściwości pomagają zapobiegać schorzeniom takim jak miażdżyca, zawały serca, udary oraz niektóre postacie raka. Jedna porcja kuskus pokrywa 60% zapotrzebowania na selen pomagając w zwalczaniu działania wolnych rodników oraz wzmacniając układ odpornościowy.

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.