Jak dobierać sobie pracowników?

Jak dobierać sobie pracowników?

Dobór pracowników do firmy jest niezwykle ważny i również skomplikowany. To, kogo się wybierze, będzie miało wpływ na to, jakie zyski będzie firma osiągała. Dlatego też warto zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii.

Dobre CV

Bardzo ważne jest, aby przed zaproszeniem wybranych kandydatów na rozmowę kwalifikacyjną, przestudiować wszystkie otrzymane przez firmę CV. Na samym początku powinno się wyeliminować osoby, które nie posiadają doświadczenia przy pracy na podobnym stanowisku. Nie można mieć wtedy pewności, czy aby na pewno sobie poradzą. Ponadto dobrze jest sprawdzić również, jakie zainteresowania posiada kandydat, bo często świadczą one o charakterze takiej osoby. Ogólnie rozmowa kwalifikacyjna powinna być organizowana jedynie dla osób, które mają dobre CV.

Rozmowa kwalifikacyjna

Jeżeli już zgromadziło się kandydatów posiadających dobre CV, to przeprowadzana jest z nimi rozmowa kwalifikacyjna. Na niej osoba zajmująca się rekrutacją powinna wypytać dokładnie o poprzednie stanowiska, na których pracował kandydat. Jest to niezwykle ważny element, ponieważ to, że ktoś pracował na podobnych stanowisku wcale nie świadczy o tym, że osoba taka miała taki sam zakres obowiązków. W różnych firmach obowiązki są różnie rozdzielane. Ponadto niektóre osoby nieco koloryzują swoje CV, aby zostać zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną. Jeżeli będą musieli dokładnie sprecyzować czym się zajmowali w poprzedniej pracy, to pozwoli to na zidentyfikowanie oszustów, których niestety aktualnie jest wiele.

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.